INTERVIEW MET

Jacqueline Euser
Kom meer te weten over: Fairclaim
09 mei 2023
Eind 2019 heeft Jacqueline Fairclaim opgestart. Het doel van haar eigen onderneming? Onrecht bestrijden, hulp bieden en advies geven aan gedupeerde luchtvaartpassagiers die niet weten hoe zij zichzelf kunnen helpen. Toen in 2020 de coronapandemie uitbrak, kreeg bijna iedereen wel te maken met geannuleerde vluchten en/of vakantiebestemmingen. Ook Jacqueline hoorde veel verhalen om haar heen van particulieren die hun geld kwijt waren. Deze verhalen versterkten de drijfveer van het hebben van haar eigen onderneming.
Fairclaim is een onderneming die ‘eerlijke services’ verleent voor particulieren, maar ook bedrijven. De onderneming is gedreven om op een eerlijke manier een claim in te dienen.
Het winnen van de eerste rechtszaak is wel de mijlpaal waar Jacqueline het meest trots op is. Ze legt uit dat zij het in haar eentje moest opnemen tegen het advocatenkantoor van een grote luchtvaartmaatschappij. De mensen benaderen Fairclaim omdat zij zich benadeeld voelen. Jacqueline biedt hulp aan en gaat op zoek naar een oplossing.
‘Het winnen van de eerste rechtszaak in het jaar dat ik gestart ben. Ik had het volste vertrouwen dat het zou lukken, maar toch was er die spanning. En dan de zaak winnen, dat is een kroon op het werk.’
‘Recherchewerk’, noemt zij het zelf en vindt Jacqueline het leukste aan haar werk. Voordat een claim ingediend kan worden, komt er veel onderzoek bij kijken. Er moet nagegaan worden wat er precies is gebeurd aan de hand van de verklaringen van beide partijen en dit moet gecontroleerd worden of het waar is of niet. Daarnaast moet er gekeken worden naar openingen en mogelijkheden in de wet.
Met haar kantoor op het Maasplein, heeft Jacqueline uitzicht op de Oude Maas. Dat, samen met het uitzicht op de Dordtse Dom, is volgens haar toch wel het mooiste stukje van Zwijndrecht.
De eerste zaak van Fairclaim, ontwikkelde zich in een rechtszaak in Dublin en is tot stand gekomen door het platform van ZO Zwijndrecht!

Fairclaim